Tråd: Klagerett?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-08, 13:13   #12
Kanonada
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Klagerett?

Til Kula:

Takk for utfyllende og godt svar,mulig jeg må ha en streng induksjons-fase som på atkins, og det kan jeg godt prøve,men ikke nå når motivasjonen er på synkende grunn her tror jeg. Og skal jeg lese de bøkene håper jeg de er å få låne på et bibliotek,for jeg NEKTER å bruke mer penger på slanking som ikke funker nå, er rett og slett dritt lei å kjøpe alt mulig bra som viser seg å være bortkastet.

Nå til en del av de tingene du sie i ditt innlegg som jeg ikke er enig med deg i:
-jojoslanking er ikke noe jeg har holdt på med noen gang. Fra høyeste vekt(før 18) har kun blitt "ivaretatt" gjennom mange år, 2 graviditeter inkuldert. Jeg har Prøvd feks pulverdiett èn gang, over to uker,for mange år siden, uten vekttap,men med intens sult som jeg ikke takler. Det endte med det ene forsøket.
-For drøye tre år siden bestemte jeg meg virkelig for første gang å ta tak. Meldte meg inn på SATS, fikk treningsveiledning lagt opp mot vekttap, testet meg for div hos lege og satte igang(normal,sunn kost). Etter 6 mnd å null resultat klødde både leger og trener seg i hodet, reduserte da noe på kalorier og fortsatt,men fortsatt uteble resultatene.
Jeg snakker IKKE sulte-diett, jeg gikk ikke sulten i det hele tatt(mer enn det som er helt normalt for ALLE å bli innimellom). Vi snakker kaloriunderskudd etter trening på 500 kcal,noe som ikke er så lite at det ødelegger forbrenningen. Mitt vekttap kom ved bruk av reductil, stoppet opp med en eneste gang jeg sluttet med dette preparatet, og det er derfor jeg nå har vært på stillstand i snart 6 mnd.
Hvis noe i kroppen min er i ubalanse så er det der i utgangspunktet, noe jeg har prøvd å få legene til å finne ut av,men som de etter prøver sier de ikke dinner belegg for, men da føler jeg det enste de kan konkludere med er at stoffskiftete mitt er litt i grenselang men ikke der hvor det er aktuelt med medisinering.
-jeg spiser ikke for lite fett tror jeg,kan ikke fatte hvor og med hva jeg da evt skal spe på med, skal jeg få imeg mer enn det jeg gjør nå så må jeg drikke det, for 180 gr fett om dagen er MYE!
Når jeg sier mer sulten betyr det da egentlig at jeg trenger mye mer for å bli mett. 4 egg og bacon til frokost nå, vs 2 knekkbrød eller en liten skål havregryn før..

Mulig jeg har godt av å holde på med dette i et halvt år, og legetime er bestilt, nok en gang, for å ha kontroll på det hele, men jeg har ikke 6 mnd med motivasjon og viljestyrke til å holde på med dette UTEN resultat.
Jeg HAR viljestyrke, derfor har jeg også greid å styre unna karber(knekkebrød feks, som jeg vanligvis MÅ ha et par av hver dag.)disse to ukene, jeg har glatt latt være klementinene og pepperkaken,som jeg ville kunne tillat meg å smake på ved kaloritellinga. .
Jeg HAR kjempet og gjort ting etter boka i tre år, men INGEN vil forklare hvorofr jeg ikke får resultater som de fleste andre får. Når jeg da forsøker dette,som er det siste jeg føler jeg har igjen, så er det bare kjipt å få høre at joooda det funker for alle, bare fortsett du, jeg har gjort det så mange ganger før og like forbanna så er det ingenting som funker.
Jeg VIL lykkes, men til syvende og sist så må det vre verdt det.
Reductil la jeg vekk fordi jeg mener de ikke er bra i lengden, de funka,som det eneste,men selv om jeg ikke egentlig vil utsette kroppen for dem mer, så er jeg ganske nærme å be min nye lege om en ny resept, i kombinasjon med dette, for å se om det da har noen effekt..

Beklager om dette oppfattes som negativt, og om det virker som jeg ikke vil ha den hjelepne dere prøver å gi meg,men jeg føler så på at jeg opp igjennom har måttet "løse" ting så mye selv og at ingen noengang har villet gi meg konkrete og ærlige svar. Jeg er SLITEN av å teste ut og teste ut, sliten av å se andre oppnå resultater ved å teste det samme,mens jeg må stå på stedet hvil og bare smile å forsøke litt til. Fed up,er jeg rett og slett.
Et klapp på skuldra med -det går seg nok til skal du se, gir meg langt mindre enn et spark i ræva med -glem det,dette funker ikke for deg!!

ER KETOLYSE NOE ALLE KAN SLANKE SEG MED?
Kan noen sende meg en ekspert på MIN kropp somkan finne ut hva søren som er galt med den? Adressa mi er gi-opp-kroken, nederst i Drittlei-skogen.
Takk!

ps. Selveste ketolyse-mannen, tar han imot pasienter som vanlig lege? Isåfall syns jeg han kan ta imot meg, vi bor jo i samma byen lissom

Nåh fikk jeg visst en ny utblåsning her, det var godt,beklager negativitetetn.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat