Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-08, 13:40   #56
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Bra innlegg Balansert! Har ei venninne på 49 år, som veide over 160 kg som tok gbp. Det er over tre år siden nå. Hun veier nå 80 kg og har fått livet tilbake. Men hun sier at hun må passe på hva hun spiser for magesekken er nesten like stor som før. I påsken la hun faktisk på seg 3 kg og da var det "rett på suppekur" uka etter for å ta de av igjen. Hun er kanskje blandt de 5% som må slite litt mer for å holde vekta?

Men uansett....hun angrer ikke en dag! For henne stod det om livet og å se barna vokse opp.

Magesekken kan ikke bli like stor som før, det er fysisk umulig. Den blir kuttet med 95 % (!!!) så vi har bare 5 % igjen. I tillegg er den lille magesekken på usle 5 % ikke særlig tøyelig, så den kan vel maks øke med 5 % tenker jeg, OM den øker i det hele tatt.
Men tarmen lager et slags "reservoir" over magesekken, har jeg lest, så vi får plass til litt mer mat etterhvert. Jeg får jo plass til mer nå enn før, kan feks. spise 2 brødskiver eller 2 pizzastykker om jeg er skikkelig sulten. Men ikke mer, da sprekker jeg. Jeg kan aldri mer spise like mye som jeg gjorde før operasjonen, det er rett og slett fysisk umulig. Det er 2 år siden min operasjon.

Det siste du skriver kjenner jeg meg sånn igjen i. Jeg tviler på at jeg hadde fått se min datter vokse opp uten denne operasjonen, men nå sitter jeg her med TO barn, hvorav en baby på 8 måneder som aldri hadde vært her om jeg ikke hadde blitt operert. Ikke bare har jeg fått et nytt liv og en ny helse pga. operasjonen, jeg har i tillegg fått et nytt barn.