Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-08, 21:49   #23
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Høyere kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Danish :
Leser eg riktig når du sier at eg skal kutte tran? Må ha det inn med teskje ser det ut som

Hehe. Lett å falle av i svingene, med alle disse begrepene.

Ja, jeg mistenker det. Tran har gunstige verdier med A og D3 (som er meget viktige for nordmenns benhelse), samt vitamin E (som er viktig for å senke harskning av flerumettet fett, bl. a. Omega-3). Men, få studier støtter at Omega-3 er sunt eller viktig. Mange sier faktisk det motsatte (flere omtales her; denne innledningen er også interessant). "Essensielle" fettsyrer er basert på en voksende kropps behov for vekst. En voksen har et helt annet behov.

Dessuten:
Q: How do they damage the immune system?
Vegetable oil is recognized as a drug for knocking out the immune system. Vegetable oil emulsions were used to nourish cancer patients, but it was discovered that the unsaturated oils were suppressing their immune systems. The same products, in which vegetable oil is emulsified with water for intravenous injection, are now marketed specifically for the purpose of suppressing immunity in patients who have had organ transplants. Using the oils in foods has the same harmful effect on the immune system. [E. A. Mascioli, et al.,Lipids 22(6) 421, 1987.] Unsaturated fats directly kill white blood cells. [C. J. Meade and J. Martin, Adv. Lipid Res., 127, 1978.]

Jeg er ikke ekspert, men jeg ser mer og mer som tyder på at flerumettet fett er ugunstig. Det er jo kjemisk ustabilt, og harskner fort. Denne studien viser at en mann fôret på et fettfritt kosthold med bl. a. skummet melk, potetstivelse o. l. Han ble langt friskere enda han fikk mye lavere blodverdier for "essensielle" fettsyrer.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat