Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-08, 15:49   #100
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Høres bra ut - gleder meg til å se hvilke resultater jeg klarer å oppnå på RYP.
Har ikke noen spesielt bra tips når det gjelder trening, jeg fant ut i går at kroppen min har vært i en komfortsone når det gjelder trening svært lenge.
Jeg kjørte nemlig gjennom programmet til RYP bare med flere sett á 10rep, stort sett 2-3sett. Og fikk skikkelig juling!

Har tidligere bare tatt knebøy i maskin, og kunnet lesse på med vekt. 180-200kg i en slik maskin har vært min max.
Prøvde med stang i går. Og da fikk jeg merke hvor mye man kan jukse i maskin.
Punkt 1: Med stang må man holde balansen = flere muskler involvert. Maskin tar stort sett bare forside lår, mens med stang er store deler av kroppen involvert.
Punkt 2: Med stang må man løfte egenvekten av overkroppen også, og stabilisere denne.
Punkt 3: Med stang konsentrerte jeg meg mer om å gjøre det korrekt, gikk også dypere ned enn i maskin.

Jeg hadde 40 kilo på stanga, altså litt over 50kg vekt (stanga veier vel ca 10-12kg synes jeg å huske)...og det var alt jeg klarte 10rep. Sprøtt! Jeg tenkte å varme opp med dette, men fant fort ut at noen-og-førti kilo på stanga nok er min 10RM.
Er helt knust i beina i dag...

Prøvde også for første gang å ta i bruk fitnessball. Tok Swiss ball crunches. http://www.youtube.com/watch?v=VVBddP5oW8Y
Funket gull. 110% fokus på utførelse.
Etterpå kjørte jeg planken og sideplanken:
http://www.youtube.com/watch?v=6I990...eature=related
Det tok skikkelig på! Anbefales. Styrker visstnok kjernemusklaturen.

Jeg har visst en tendens til å få veldig lange innlegg...sikkert kjedelig lesning.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 02-12-08 kl 21:49.
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat