|
Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Vel, man kan dø av en mandeloperasjon også, faktisk er dødsrisikoen like liten ved en GBP (hvertfall ved Aleris) som ved en mandeloperasjon. 
Når man allikevel er "døden nær" av overvekt og ikke har noe liv, er det ikke så mye som skremmer et menneske fra en slik operasjon. Det kan liksom ikke bli så mye verre.
Problemet etter en slankekur er at 95 % (av sykelig overvektige) har lagt på seg alt igjen innen få år. Det er altså å HOLDE vekten som er det største problemet. Nettopp derfor tok jeg og mange andre denne operasjonen. Jeg og andre har klart å gå ned både 20 og 30 kg (andre mye mer) men har lagt på oss igjen. Etter en GBP vil det å legge på seg igjen selvsagt være mulig, men MYE vanskeligere enn ellers. Man kan snu tallene på hodet og si at 5 % legger på seg igjen etter en GBP, i motsetning til 95 % som ved vanlig slanking.
Magesekken utvides IKKE. Men det blir laget et "reservoir" i tarmen der man får plass til litt mer mat. Man vil allikevel aldri kunne overspise som før, for man får både dumping og blir mett lenge før det. Dessuten er næringsinntaket lavere for resten av livet, ellers hadde vi sluppet å gå på store doser vitaminer og mineraler nettopp hele livet.
Den siste setningen din regner jeg med er skrevet litt i full fart, for alle vet hvordan man slanker seg, og jeg skal love deg at de fleste GBP-opererte er "verdensmestere" i slanking.
jada jeg også vet hvordan jeg slanker meg ,, kunne tatt doktorgraden i det jeg , er ikke ment som kritikk eller noe som helst , bare rene fakta
og siden jeg også har tatt slankeoprasjon , så er vel det kasnke innlysende hvorfor jeg gjorde ,, jo fordi jeg ikke hadde noe liv ,og det var likegyldig for meg om jeg døde på oprasjonsbordet eller ei ,,HAR ALDRI ANGRET PÅ OPRASJONEN ,, DEN GA MEG FAKTISK ET LIV ,,og jeg holdt faktisk på og dø på oprasjonsbordet,,,
så kristisere ingen som tar oprasjon ,,, vet godt hvordan overvektige lider jeg
kom bare med en advarsel om at det går ann og legge på seg igjen om en ikke passer på
og den advarslen fikk ikke jeg ,, for de ingen visste hvordan oprasjonen virket på sikt,, jeg fikk beskjed om og gå hjem og spise og føle meg fram
så igejn fårstår godt de som tar oprasjon
les innleggene før dere kritiserer de