Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-05, 12:40   #28
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sitat:

barn tåler jo mye mer karbohydrater enn oss

Vil bare gripe fatt i denne misforståelsen jeg For de gjør ikke det... Et barn på 15-20kg tåler langt mindre karbohydrater enn en voksen på 50-80 kg. Nå tar jeg IKKE høyde for at den voksne har insulinresistens - for det er jo ikke "normalt"

Om et barn på 15 kilo spiser 1 mariekjeks - får det den samme effekten på blodsukkeret til barnet som om mamman på 60kg hadde spist 4!

1 krone is = 4 for mamman

Det optimale for barn er å få 25% av energien fra proteiner, 25% av energien fra karbohydrater og 50% av energien fra fett. (Mat & Helse)

Dvs forholdet 1g protein + 1g karbohydrat + 1g fett er et balansert måltid.

Også vil jeg minne på at Lavkarbomat = et kosthold med mindre enn 100-150g karbohydrater per dag (2-3000kcal diett)

Er det slik at når barnet er knall rød i ansiktet, skriker høyere enn arbeidsmiljøloven tillater, sparker og slår villt rundt seg og biter - i det dere skal hjem fra bursdagsbesøk. Er det da slik at barnet ikke vil hjem fordi det var så gøy å være der? Eller de gangene barnet vil hjem - men "vil ikke" likevel?