Sitat: barn tåler jo mye mer karbohydrater enn oss
Sitat:
barn tåler jo mye mer karbohydrater enn oss
Vil bare gripe fatt i denne misforståelsen jeg For de gjør ikke det... Et barn på 15-20kg tåler langt mindre karbohydrater enn en voksen på 50-80 kg. Nå tar jeg IKKE høyde for at den voksne har insulinresistens - for det er jo ikke "normalt" Om et barn på 15 kilo spiser 1 mariekjeks - får det den samme effekten på blodsukkeret til barnet som om mamman på 60kg hadde spist 4! 1 krone is = 4 for mamman Det optimale for barn er å få 25% av energien fra proteiner, 25% av energien fra karbohydrater og 50% av energien fra fett. (Mat & Helse) Dvs forholdet 1g protein + 1g karbohydrat + 1g fett er et balansert måltid. Også vil jeg minne på at Lavkarbomat = et kosthold med mindre enn 100-150g karbohydrater per dag (2-3000kcal diett) Er det slik at når barnet er knall rød i ansiktet, skriker høyere enn arbeidsmiljøloven tillater, sparker og slår villt rundt seg og biter - i det dere skal hjem fra bursdagsbesøk. Er det da slik at barnet ikke vil hjem fordi det var så gøy å være der? Eller de gangene barnet vil hjem - men "vil ikke" likevel?