Jeg har vært plaget med kviser i flere år, både små overfladiske, og disse dype verkebyll-lignende sakene, og jeg prøvde så og si alt! Kjerringråd, urter, utrenskningskurer (ikke fastekurer heldigvis!), kremer, p-piller, udo's choice (MYE!), Silica gel og tabletter, vask og rens, "ikke-ta-i-ansiktet-desperasjon", sove bare på ryggen så ansiktet ikke kom i kontakt med sengetøy, armer, pute osv, klemme dem, ikke klemme dem.... Kjæresten min ble gæren på meg en periode, for han fikk ikke ta meg i ansiktet i frykt for at det skulle poppe opp en kvise der dagen etterpå...
Jeg begynte å skulle kvitte meg med noen kilo, og begynte (som alle andre uopplyste mennesker) på Grete Roede lignende diett, med lite fett og masse karbohydrater. Jeg gikk jo forsåvidt ned i vekt, men frøs hele tiden, tenkte på mat, og kvisene forandret seg ikke. Ble heller verre i så fall!
Så leste jeg mer og mer om lavkarbo, og tenkte først og fremst på det som en måte å balansere vekten på, samt slippe "suget". Det første jeg merket var at kiloene forsvant. Etter noen måneder på denne livsstilen, merket jeg til min store forbauselse at kvisene var blitt betydelig redusert! Etter at jeg begynte å ta ekstra store doser Omega3 olje, reduserte kvisene seg enda mer! Jeg leste et sted at de dype kvisene var et resultat av hormonell ubalanse, og først DA slo det meg at kostholdsomleggelsen var grunnen til at huden ble så me bedre (da atkins hele tiden snakker om hormonell balanse osv).
Jeg er overbevist om at normalt renhold av huden (vaskes hver kveld med aloe vera såpe med lavendel) og god fuktighet (med en noe fet aloe vera krem) holder småkvisene borte, og at lavkarbokostholdet samt tilskudd av omega3 og sink holder de dype vonde av veien. Nå kan kjæresten kjærtegne ansiktet mitt uten at jeg nermest biter av han hånda. Jeg kan sove med trynet begravet i puta/madrassen, jeg kan klø meg i ansiktet uten å frykte at kvisene popper opp! Og ikke minst: våkne og se meg i speilet uten å krympe meg av dårlig selvtillit, skam og vemmelse over mitt eget utseende... Jeg turte ikke vise meg for min egen familie og mine venner uten sminke før! Jeg merker fort når jeg skeier ut, for da kommer kvisene (merket særlig dette i julen... da fikk jeg MASSE kviser! ). Så snart jeg skjerper meg blir huden bedre. Jeg skal prøve å holde meg skikkelig på matta over lengre tid, for å se om huden kan bli enda bedre, siden de sårene jeg har nå er etter kviser som kom som resultat av mine siste utskeielser.
I WORSHIP YOU, LAVKARBOLIVET!!!
hihi! dette høres ut som en sånn derre typisk hjemmet historie! Jeg ser det for meg: lavkarbo gav meg nytt liv! Bare at i dette tilfellet er det faktisk noe som har hjulpet, og som hjelper mange! ikke bare enda en historie som skal selge et virkningsløst produkt...
Sist redigert av dingpot : 05-03-05 kl 16:46.
|