Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-08, 18:57   #667
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei allesammen.

Da var det min tur å presentere seg. Jeg har sittet hver eneste ettermiddag denne uka, og hele dagen i dag og lest på forumet. Det er en kjempeinspirasjon! Det er utrolig godt å vite at jeg ikke er alene om de utfordringene jeg har.

Jeg er 30 år, fra Oslo, singel og uten barn. Jeg har vært overvektig i ca 10 år. Jeg la på meg veldig mye og veldig raskt da jeg var 19-20 år gammel, også har det stort sett gått oppover siden den gang.

Jeg er litt usikker på hvor mange kg jeg skal ned, jeg vet rett og slett ikke hva idealvekten min er. Jeg vil tro at vi snakker om hvertfall 40-50. Kanskje mer. Jeg vet heller ikke om det er kiloene jeg skal fokusere på. Merker at jeg lettere lar meg motivere av klesstørrelser. Jeg bruker str. 54 i dag, og ønsker meg ned til str. 42/44. Det er en laang vei å gå, men herregud så godt det skal bli den dagen jeg kan slippe å gå i en spesialforretning eller spesialavdeling for å finne noe å ha på meg!

Jeg har lest mye om de forskjellige "filosofiene" her, og tror nok at jeg vil gå for atkins/ketolyse. Jeg startet et ketogent kosthold for en uke siden, og merker forandringer allerede. Bukselårene har begynt å bli bittelittegrann romsligere På lang sikt ønsker jeg meg over på en litt mer fedonsk livsstil.

Grunnen til at jeg har valgt lavkarbo-tilnærmelsen har å gjøre med flere ting. Men hovedårsaken er nok at jeg på en måte allerede har prøvd den ut med hell, selv om det den gangen var helt ubevisst. Jeg bodde halvannet år i mellom-amerika for en tid tilbake, og da jeg kom tilbake til Norge hadde jeg tatt av meg 20 kg til tross for at jeg åt som en hest mens jeg bodde der (mye god mat der ja). Da måtte jeg reflektere over hva som hadde skjedd. Jeg kan telle på fingrene hvor mange ganger jeg var innom et supermarked i løpet av den tiden jeg bodde der. Stort sett all maten kom fra det lokale markedet der folk solgte ferske grønnsaker, fersk fisk, kylling og kjøtt. Og to måltider om dagen bestod av egg og bønner. Brød var det umulig å få tak i.

Etter at jeg flyttet tilbake til Norge har alle kiloene (og litt til selvfølgelig) kommet tilbake. Når jeg tenker tilbake på kosten jeg hadde i den perioden jeg tok av meg er det helt tydelig at den var lavkarbo, så da går jeg for det igjen. Men systematisk og bevisst denne gangen. Og varig!

Jeg er kjempeglad for at jeg har funnet dette forumet. Jeg er sikker på at det vil komme perioder som er vanskelige, sprekker og nedturer, men nå har jeg funnet et sted som kan hjelpe meg med å holde motivasjonen oppe. Det virker som om det er en super gjeng som holder til her inne.

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat