Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-08, 16:05   #28
Miramax
Juniormedlem

Miramax sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Miramax er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Jeg har også PCOS. Hadde store problemer i ungdommen med alle hormonsvingningene. Har vært symtomfri i 10 år med Diane.
Jeg sluttet for ett år siden for å prøve å bli gravid og symtomene har kommet gradvis tilbake. Uregelmessig mens, hudproblemer, hårvekst og humørsvingninger.
Ser det er mange her som sier de nå er friske, men husk på at du er symtomfri fordi du har en bedre livsstil. Går du tilbake til gamle vaner kommer symtomene også tilbake. Å holde vekten nede og spise sunt er kjempeviktig. PCOS kan dessverre ikke kureres. PCOS er ikke en sykdom, men mer enn tilstand som kan holdes under kontroll med hormoner eller riktig livsstil.

Jeg prøver nå ny lavkarbo livvsstil for å se om det kan holde symtomene unna og hjelpe oss å bli gravide.
Det hadde vært flott å slippe hormoner. Er ikke så bra lenger når man runder 30 med hormoner/P-piller og de ekstra helsefarene de medbringer.
Har hørt at lavkarbo har gjort underverker for mange og er glad for å se at noe endelig har effekt på vekten .
Vi som har PCOS har nemlig vanskeligere for å gå ned i vekt enn andre og etter det jeg hører er det lavkarbo som er svaret.

Håper det stemmer. So far so good! 3 kilo på 2,5 uker med Atkins
(Mannen min har gått ned 5 k!!) og huden er mye renere og friskere.

Miramax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat