Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-05, 08:20   #26
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Når det sto "normal" i anførselstegn, mente også jeg at det var grovbrød, eplejuice o.l.
Hvis det sto normal uten anførselstegn i spørsmålet i undersøkelsen hadde jo det vært lavkarbo...

Kanskje du reagerte når jeg brukte ordet fanatisme, Iset? Stygt ord, og jeg tror ikke det passer på noen her inne. For oss som har større barn, blir det umulig å nekte barna å gå i bursdagsselkaper fordi de evt. ikke skulle kunne spise kake og få brus. Eller å nekte poteta på middagen hos svigermor. Eller å nekte dem å spise basmatiris fordi jeg må lage det til middagen til den sylslanke pappaen vår. De som har mindre barn kan nekte dem å spise alt mulig de, men ikke jeg lengre... Det hadde vel vært ekstremt (fanatisk)?

Jeg mente ikke at hvis man gir barnet samme maten en spiser selv - at man da er fanatiske. Men dersom de blir nektet det borte, gitt inntrykk av at høykarbomat er farlig, laget mye styr rundt maten og gjort det til en negativ greie. DET er jo ikke så bra da. Men det er som sagt veldig forskjell på store og små barn. Det var flott det som muskat sa om at ungene har fått smake GOD og SUNN mat hjemme, og da vil de velge det selv senere.

Onga mine får mange ganger fedons super-frokost: cottage cheese, Yo'plait 0,1%, bær og mandler til frokost eller kvelds - og de elsker det! Men de får også vanlig grovt brød. De synes ikke fedon-brødet er godt - og det er jeg enig i. Jeg synes det smaker litt muggent, er det bare meg?

Alle reflekterte, omsorgsfulle og kunnskapsrike foreldre her inne: Jeg tror at vi må være en samling med norges beste foreldre !

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat