Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-08, 01:57   #27
floppy
Seniormedlem

floppy sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
floppy er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Hei!

Myrull: Vil bare si at jeg fikk beskjed av gynokologen min at når jeg ble gravid så måtte jeg slutte med metaformin(gikk på det sammen med pergotime og ble gravid med 1 gang),,men det som skjedde da var at jeg mistet i uke 6 pga jeg hadde sluttet med de....

Det gikk mnd hvor jeg kun brukte pergo,,,dobbel pergo og tripppel,,,ble ikke gravid,,,dag 10 i syklusen snakket jeg med ei venninne som er sykepleier og etter å ha lest det de har forsket på i utlandet og holder på med i norge så begynte jeg på metaformin og på dag 18 samme syklus ble jeg gravid,,,etter å ha snakket med min fastlege gikk jeg på metaformin til uke 20 i svangerskapet da det ikke var lenger fare for å miste,,,,

Og jeg er lykkelig mamma til en på snart 2 år nå...
Han har ikke fått noen bivirkninger av det og pga jeg brukte de så gikk jeg kun opp 6 kg i hele svangerskapet!!!!

Men det er en del leger av gammel klasse som er skeptisk.... Det som PCOS gjør er at slimhinnene blir tørre så det er stor sjanse for å miste,,,,metaformin er med på å stabilisere insulinet i blodet så hormonene kommer i balanse så slimhinnene forholder seg bløte og fine som gjør at egget fester seg i livmorveggen...

Legen min ringte landsforeningen for medisin i norge og fikk til svar om at det var ikke farlig å gi dette til gravide,,,

floppy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat