|
Sv: Vektnedgang, men ikke i ketose!!
Helt enig at mye vann ikke gjør at du faller ut av ketose. Drikk vann.
Vi er forskjellig, jeg kan feks spise 3 brødskiver (tynne) uten at det påvirker ketosen min, andre kan det ikke. Det samme med meieri produkter og light brus. Men fordi om det ikke påvirker ketosen, kan det likevel gjør at jeg ikke går så raskt ned i vekt som jeg ville gjort dersom jeg ikke spiste det. For meg er det viktig å variere, jeg blir matlei og da vil jeg heller variere kosten og la vektnedgangen gå litt langsommere. (Har tatt av ca en halv kg pr uke i 8 uker og det er jeg fornøyd med).
Som andre sier, noter ned hva du skriver. Vil også anbefale å veie, måle maten og skrive opp - ikke bare hvor mange karber du får i deg men fordelingen fett/protein/karb. Det kan du gjøre på fitday eller lignende sider. I tillegg er det et flott regneark på Skaldemann delen av forumet - laget av Homer Simpson som er utrolig bra å bruke. Her kan du legge inn matvarer (det ligger noen fra før) skrive inn mengde og få utregnet det du trenger å vite.
Jeg har et spørsmål som gjelder det Fungirl skrev:
Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Kanskje du skal prøve å øke på med grønnsaker? Nå skriver du ikke hvor mye du får i deg av grønnsakene eller hvor mange karbs du ligger på om dagen, men det kan jo være en grunn.
Mener du at en lettere kommer i ketose om en øker grønnsakene? Enig at de fleste karbene bør komme fra grønnsaker, men at det skal være lettere å komme i ketose ved å øke grønnsakene kan jeg ikke helt forstå. Men muligens jeg har misforstått ?
|