|
Sv: Ny og uvitende
Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.
Mener du anabole eller katabole steorider nu? Er de anabole, er jo dette dødsinteressant for alle som bygger.
Du spør nok litt utenfor mitt kunnskapsområde Skulle gjerne kunne svare mere sikkert.
Legger ved en illustrasjon av steroidhormonene og hvordan de henger sammen, så kanskje du kan forske litt på det selv? Jeg har lært mest i forhold til hormonbalanse for kvinner - og lite i forhold til bygging av muskler.
Som du ser er det anabole steroider med i kjeden, og slik jeg forstår det vil kroppen justere ut i fra behovet dersom den har de riktige byggestenene. Hvordan den definerer balansen mellom katabole og anabole vet jeg dessverre ikke.
Når vi går inn lenger ned i kjeden med tilskudd - som østrogener, vil det være vanskeligere for kroppen å finne omtalte balanse. Vi utsettes også for ganske sterk østrogenpåvirkning fra miljoøet, og derfor vil vi ofte ha glede av å tilføre pregnenolon eller progesteron (bioidentiske, som kroppen klarer bryte ned om det er mer enn vi trenger...). Dette kan kroppen bruke til komme nærmere den omtalte balansen.
Dr. Ims har oversatt noen bøker av Dr. John Lee - men de jeg har lest går altså mest på kvinner og ubalanser vi lett får ...
|