Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-08, 17:20   #2
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Helt ny på dette, noen med start tips?

Velkommen til ketolysens herlige verden! Her er det gode sjanser for å få et bedre liv uten å sulte eller lide noe særlig underveis!

Opprinnelig lagt inn av tykksmåbarnsmor, her.

Har i dag startet på ketolysekuren, og har så mange spørsmål. Er det noen som har start-tips til meg? Har kjøpt boken,

Start-tips: Les i boken. Den har masse nyttig informasjon. Der finner du også menyforslag for en uke eller to. Det lønner seg å følge menyforslagene sånn noenlunde til å begynne med, da er du trygg. Etterhvert finner du ut av hva som passer deg og din hverdag …

Du nevner det ikke, men jeg håper at du også har kjøpt ketolysetablettene (tre sorter)? De er ganske viktige, både for at kuren skal virke og for at du skal slippe plager som f.eks. kramper i beina. Denne kuren påvirker forbrenningen din, og tablettene kompenserer for eventuelle ulemper ved dette.

og har bakt brød som nå står i ovnen. Til frokost i dag, spiste jeg egg og spekeskinke, til lunsj en halv avokado med reker og majones. Er dette ok eller?

Måltidene du beskriver høres helt ok ut.
Jeg tror utfordringen for de fleste er å få i seg grønnsaker til alle måltider og nok fett.

Hva skal jeg evnt spise på brødet som jeg baker?

Vær obs på at du sannsynligvis bare kan spise brødet i svært beskjedne mengder. Og en del av oss går ikke ned ned når vi spiser ketolysebrødet. Jeg anbefaler at du bare spiser et par syltynne skiver om dagen. Du kan f.eks. ha på masse kjøttpålegg + majones/rømme + salat + agurk/paprika/tomat. Det lønner seg å omstille seg fra "brød og pålegg"-tenking til andre måltidstyper.
Kanskje lurt å spare brødskivene til de måltidene der du ikke har tid til å forberede noe annet?

Når det gjelder de sticks`ne, hvordan funker disse, har kjøpe de også...

Du tisser på plastfeltet på sticksen om kvelden, et par timer etter siste måltid. Utslag er utslag, du behøver ikke bry deg om du får mørk eller lys farge.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat