Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-08, 17:37   #16
maxiice
Juniormedlem

maxiice sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Ny og uvitende...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vet at det er en uvant tankegang, og i en lavkaloriverden stemmer det også, men fettet går jo ikke i blodet om det ikke er noe å som kan frakte det dit!

Og vilt med fett, tjo. Jeg spiste mye fet mat, det gjør jeg fortsatt, men jeg følte ikke at det var vilt . Men et optimalt forholdstall på f.eks Ketolyse og Atkins induksjon er 70(fett)/20(proteiner)/5 (karbohydrater). Man kan regne ett gram proten pr kg kroppsvekt, om man spiser for mye provoserer man til at det omgjøres til glukose i leveren. Men om man følger prinsippene og bare konser på kh-inntaket, så går det meste av seg selv

Nå begynner det å bli teknisk Litt enkelt: Fettet går fra magesekken og inn i tarmen. Der blir det spaltet av galle. Nå kan det suges opp av tarmtottene Fra tarmtottene spres de videre ut i blodet (til portvenen), slik at blodet kan frakte næringsstoffene videre til leveren, der de omdannes og spres ut via blodbanen til den enkelt celle. Blant det som suges opp av tynntarmen er vann, mineraler som jern, kalsium, klor og natrium, gallesalter som finnes i galle, vitaminer, fettmolekyler, aminosyrer og monosakkarider

Alt dette skjer uten insulin, er det insulin til stede vil kroppen gjerne lagre noe av fettet i depoene.

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat