Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-08, 11:42   #72
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: 10 kg eller mindre?

Her er det også stillstand, 62,30 kilo (170 cm).

Men jeg tenker sånn, at jeg har ikke dårlig tid, det er ingenting som haster.
Dette er kun et ønske om de siste 3-4 ønskekiloene.
Og om jeg begynner å "stresse" med dette, går det helst gale veien, nemlig opp. En sunn sjel i en sunn kropp er jo det aller viktigste å arbeide mot, og jeg tror jeg har kommet et stykke på vei iom at jeg holder meg stabil

En ting jeg kom på nå, nå som det snart er jul og sånn...
Da skal vi (jeg og ungene) som alltid feire hos mine foreldre. Minner fra barndommen dukker opp og blander seg inn i julestemningen, som f.eks mors julebakst....

For 2 år siden, gledet jeg meg villt og hemningsløst til at NÅ skulle vi snart kunne fråtse i mors kaker pluss marsipan og konfekt, kunne nesten ikke vente, så ivrig var jeg. For selv om jeg var lavkarbo, hadde jeg bestemt meg for at, jula skulle ingen ta fra meg!
Resultat: opp 10-15 kilo (for etinga stopper jo aldri ved nyttår...)

I fjor, tenkte jeg at jeg at jeg skulle være skikkelig standhaftig og ikke la meg trekke med ned i karbosuget. Selv om jeg syntes det var kjipt og bare kunne SE på godsakene og at jeg følte det som en veldig stor forsakelse (stakkars meg), så skulle jeg ikke la meg friste nei.
De ble en lang indre drakamp juleaften og 1.juledag, men så klarte jeg ikke stå imot lengre og heiv innpå som en gal. Kjempenederlag.
Resultat: opp 4-5 kilo (etegildet varte ikke så lenge denne gangen...)

Iår frister det ikke faktisk, og VET at jeg kommer til å holde. Og hvorfor det?
Det jeg prøver å si, er at SÅ lang tid tok det for meg å omstille meg.

Jeg leser her inne om folk som føler det slik bare rett etter å ha kommet i ketose, mens andre igjen sliter lengre, myyye lengre.
Jeg tror at for noen er det fysisk, og for andre igjen er den psykiske biten langt mere fremtredende i større eller mindre grad.
Så....det gjelder å ikke ha dårlig tid, hodet og følelsene må også med. Det tar gjerne litt tid det, men det må med.

Uff, dette ble langt, ble veldig ivrig

Ønsker alle en strålende, herlig helg!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat