Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-08, 12:43   #44
Fungus
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 51
Fungus er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Hepp, Jeg er ny her og er Karboholiker... Er det ikke slik vi skal starter ?

Har vært på slankern endel ganger før, sykehusdietten, pastadietten, ingentingdietten, men den jeg hadde best suksess med var en variant av Atkins. Dette er vel nå en 5-6 års tid siden, og jeg hadde på den tiden ikke hørt om Skaldeman. Men varianten som jeg og en kompis laget, er skremmende lik det som Skaldeman anbefaler (tror jeg), har ikke fått boken ennå.

Gikk ned 25kg på ett halvt år, og var på fylla omtrent hver helg (sprit).

Nå er jeg stillesittende it-mann, og gamer på fritida, også familie-mann innimellom. Så fysisk aktivitet er mer som 0, men eting av mat og snop, er mer som 100.

Tipper jeg ligger på 110kg nå, har ikke vært på vekta på noen måneder. Målet mitt er 90kg. Har ikke satt noe tidspunkt ennå, selvom jeg vet det er mange som anbefaler slikt.

Er blitt litt rusten i kantene med åra, men studerte ivrig glykose prosessen, forbrenningsprosessen også videre, tidligere. Forhåpentlig kommer det tilbake i hodet snart, slik at jeg kan bidra med en skvett her på forumet.

TIPS:
Til dere som er helt nye med dietter basert på fett og protein (les: kjøtt og slikt), så vil jeg anbefale dere. Ikke kjør hardcore, da ødelegger dere mye for dere selv senere. Jeg levde en lang periode på løvbiff med ost, nå får jeg omtrent brekninger bare av å tenke tanken. Så prøv å variere, selvom det er vanskelig.
Ett annet tips, Alt "crappet" dere putter på, for å variere, og for å friske opp, gi litt smak, også videre, = not good. Dette inkluderer også ting som rømme, selvom vi er avhengig av å bruke rømme. Primærandel av etthvert måltid skal være mest mulig rent fett og protein, og minst mulig karbo.
Eksempel:
Seterrømme
Næringsinnhold per 100g
energi 1381 kJ (335 kcal)
protein 2,2 g
karbohydrat 2,9 g
fett 35,0 g

Og husk, in the end of the day, er det "antall kcal inn vs antall kcal ut" som er nøkkelen. spiser du 5000kcal rent fett og protein, og brenner 2000kcal den dagen, ja så har ikke kroppen noe magisk måte å trylle vekk de siste 3000kcal på, utenom avføring.

Edit: Glemte en ting., Vitaminer og mineraler. Regner med Skaldeman har nevnt noe om det, men vitaminer og mineraler er jo grunnsteinene i hele maskineriet vårt, de små delene. Så det er ganske viktig å ikke gå tom for ett "tannhjul".

I didn't fight my way to the top of the food chain to Be A Vegetarian !

Sist redigert av Fungus : 20-11-08 kl 12:49.
Fungus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Oppstart Skaldeman Svar med sitat