|
Sv: Hvor karbohydrat-følsom kan en bli?
Sitat:
Jeg kan spise 2 store pizzaer og være mer sulten enn da jeg begynte. Spiser jeg salat våkner jeg opp med en utsultet følelse neste dag, det samme gjelder sukker.
Vet ikke helt hvordan du definerer 2 store pizzaer, snakker vi grandis da eller 2 store fra Peppes ? Uansett, så tror jeg nok ikke at det er praktisk mulig å være mer sulten etter ett slikt måltid på minimum 1kg med mat. At du blir FORT sulten igjen, kan så være.
Mye salater inneholder endel fiber, som skal være mettende over tid. Min erfaring er at jo senere på dag jeg spiser siste måltid, jo værre får jeg det morgenen etter. Så å kjøre i seg 3 brødskiver med nugatti til kveld kl 2100, er ikke å anbefale 
Det maksimale jeg har spist som jeg husker konkret, er 13 pizzastykker på Peppes, samt en 0.8 liter cola light. Og det er jo ett problem i seg selv å spise sånne mengder mat. Magesekken utvider seg, og "sprenges" slik at du kan spise mer og mer.. Og i tillegg, så vil maten presse seg ned i tarmsystemet før den er ferdig fordøyd i magesekken, og det skaper endel ubehageligheter som drittlukt og guffen avføring.
Tror nok viktigste fokuset ditt i tillegg til å kutte ned på sukker og karbo inntak, vil være mengde begrensing. Du må aldri tillate deg selv og spise ett måltid som er over 500gram totalt. (Eller ett annet tall som passer til deg)
Knyttneve trikset kan kanskje hjelpe litt. Det er vel MAX 4 knyttnever mat som skal på en tallerken. Det inkluderer allt tilbehør og garnityr også.
Også må man spise saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakte. Da slipper du å ta en porsjon til, du kan drikke mer, prate mer, også videre 

I didn't fight my way to the top of the food chain to Be A Vegetarian !
|