Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-08, 17:03   #9
fatty
Juniormedlem

fatty sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bryne
Alder: 37
fatty er på en erverdig vei

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Jeg prøver å bli kvitt siste rest av det jeg skal ta av og har "gitt opp" lavkarbo. Har holdt meg stabil i 1/2 år på lavkarbo og er fornøyd med det, men nå skal resten av! Har vært i tvil om ketolyse er veien, men etter å ha lest litt rundt omkring har jeg funnet ut at dette ikke skader. Har prøvd ganske hardt de siste 2 ukene å komme i ketose, men det går rett og slett ikke. Sist gikk det på en dag, kun ved å kutte ut frukt (alt det andre hadde jeg allerede kuttet ut), men nå er det ikke like lett. Spiser akkurat likt som sist, tilogmed mindre karbs tror jeg og begynner å bli litt frustrert. Ketosticken har såvidt vist spor 2 ganger, men dagen etter er de borte igjen... Kan jeg ha blitt mer vàr for karbs? Må jeg rett og slett kutte ut alt grønt (for det er den eneste karb - kilden min) ? Snart kan jeg vel ikke spise noe lenger....

Spørsmålet mitt er altså: er det vanskeligere andre gang? Hva gjør jeg evntuelt feil. Trenger litt hjelp her...

Du sier jo og at du trener.. Det har ikke fallt deg inn at di ekstra kiloene faktisk kan være muskler??
Dessuten er du normalvektig...

Ny start 23.11.2008
fatty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat