|
Sv: Ketose = vektreduksjon?
Enig med deg Photobscura - 200 gram er vannvittig lite og INGENTING å henge med geipen for! Jeg SKAL kun veie meg en gang i uka - basta bom !
Når det gjelder proteiner....holder nå på å lese boka for andre gang og har nettopp lest kapittelet om Proteiner. "Doktor Feelgood" sier jo her at normalt så trenger man gjerne ikke mer enn 20 - 40 gr protein til dagen, det er altså på et "normalt" kosthold. Men jeg klarer ikke å se hvor mye vi på ketolyse skal ha. Går utifra at det iallefall må en fordobling til. Synes jeg leste en plass at man kunne regne 1 gr protein for hvert kilo en veier - det betyr da at jeg ca skal spise 1oo gr protein til dagen. Høres det riktig ut?
I varedeklarasjonen på varen står det oppgitt antall gr protein i 100 gr vare. Er det denne summen jeg kan gå utifra? Ingen fratrekk eller plussing på av et eller annet her? *ler*
Ta egg f. eks...i følge matvareguiden inneholder 1oo gr egg ca 12 gr protein. Hvis jeg da spiser 2 egg til dagen så har jeg fått dekket ca 1/4 av min dagsrasjon hvis det viser seg at regnestykket over stemmer (altså 1 gr protein for hvert kilo menneske)
Da kan jeg f. eks få i meg resten av proteinene gjennom grønnsaker og kjøtt/fisk/...?
Hva med fugl? Kylling? - Er dette også en (god) kilde til protein? Andre supre kilder til protein?