Jeg er en alternativtilhenger... 
Med en viss skepsis da. Det er alltid viktig å gå til en noen en kjenner anbefaler, eller som en har hørt om, som har et godt rykte på seg. Homøopater har lang utdannelse og er hvis jeg ikke tar feil med i landsforbundet dersom de er godkjente. Deres metode er omstridt, og den uenigheten må vi bare leve med. Der finnes forsøk som støtter den og som motbeviser den, men ingen kan si noe klart vitenskapelig. Men de mange pasienter som er blitt bedre og friske taler jo godt for seg synes jeg.
Selv i medisin har jeg hørt at et medikament kan svinge fra 20-80% i forhold til hvor mange det virker på.... (ikke særlig festlig å bli satt på et medikament som har funket på 20% liksom... )
Det er ikke alt som er viteskapelig eller kan vitenskapelig stadfestes her i verden, og vi mennesker er så forskjellige med tanke på hva vi trenger, og det synes jeg er en viktig faktor å ha med i vurderingen.
Mange alternative behandlingsformer kan gjøre noe med plager som medisinen ikke "bryr seg med" fordi det ikke er blitt patologisk nok,- og det synes jeg er et gode,- vi må gripe tak i palgene våre selv, og ikke bare finne oss i å sitte å vente på at det utvikler seg til sykdom så legene kan medisinere....
-----
Jeg har ikke vært hos homøopat men har fått veldig god behandling med alternativ Qi medisin (Øreakupunktur, kinesologi og energibalansering).