Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-05, 14:37   #32
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Også Splenda? Hva med Stevia som smaker søtt?

Helt klart Om du leser hva Atkins skriver om søtstoff så står det: OM du VELGER å bruke søtstoff er disse ok ....

Søtstoff skal være noe en tyr til når en er i ferd med å sprekke - en utvei. Ikke en del av det daglige kostholdet. Om søtstoff er en del av det daglige, så har en ingen alternativer når søtsuget blir ukontrollerbart.

Hva skjer da? Det kan vel ikke være noe problem at man er glad man har det?

Søtt skaper avhengighet. Og hvis det er slik at en bare må ha noe, trenger det for å komme igjennom dagen, er avhengig av det - og det i tillegg er problematisk å klare seg uten det i noen dager - uker. Så skal det ringe noen bjeller for enhver som er opptatt av sin egen helse og sitt eget velvære. Med mindre en er døv på det øret da

Omstille fra hva da? Til hva da? Nei, jeg har litt tungt for det...

Omstille seg fra et ubalansert kosthold til et balanserende kosthold. Omstille seg fra et forurenset system til et rent og rensende system. Omstille livet sitt. Omstille måltidsstrukturen. Omstille dagene. Omstille kroppen. Omstille forbrenningen. Omstille smaksbildet. Dette blir like mye en mental prosess som en fysiologisk / hormonell prosess.

En får ikke varig forandring om en gjør ting slik en har gjort før. En blir ikke kvitt søtsug om en bare erstatter det søte med noe som ikke er "like" farlig.

Opprinnelig lagt inn av Muskat

Det som hjalp meg var å spise meg veldig mett på tillatte ting. Selv om jeg kjente at jeg hadde lyst på noe var jeg i alle fall ikke sulten.

Muskat

Kjempebra! Du har forstått det!

Når en spiser godt av rene og "lovlige" matvarer så føler en seg mett, og en blir ikke "nødt" til å hoppe på lystene sine.

Kunstige søtstoff skal være fallskjermen - ikke daglig døyving av et søtbehov som ideellt sett ikke skal være der

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Bare det å få svar har motivert meg til å gi disse 14 dagene et tappert forsøk på å komme meg igjennom uten søtningsstoffer eller bær!

Kjempeglad for å lese det!