|
Sv: Mensblødninger
Kopiert fra bloggen min og fikk denne tråden fra Gerd: (Takk Gerd))
De fleste er inne har nok fått med seg at eg sliter med å få menstrasjon i tide og utider i det siste, til tross for p-sprøyta.
Har nå funnet ut når dette skjer.
Det er hver gang jeg skal inn i ketose igjen. Nå hører det selvsagt ut som om eg går inn og ute hele tiden men det gjør eg da ikkje.
Første gang eg fikk den var når eg begynte på kuren i mai, da hadde eg mensen i 7  forbaska lange uker.
Gang nr to var etter opersjonen av mandlene, denne gangen var det det ikke så lenge for jeg gikk til legen og fikk ny sprøyte.
Og tilslutt gang nummer 3, nå etter sydenturen. Og denne gangen er det virkelig skikkelig og utrolig vondt.
Lurer derfor på om det er andre som opplever det på samme måten?
For må vel forbrede meg på at det kommer til å skje igjen etter jul også, lurer derfor på om eg skal slutte på sprøyta og eventuelt gå over på pillen.
Har iallefall endelig skjønt at det er pga ketosen det skjer og det hjelper på, blir skikkelig sliten og slapp av dette.
------------------------
Så etter å ha lest her så kan vdet virke som at de som har hatt problemer med mensen før de startet lavkarbo har fått den i balanse igjen, mens de (meg selv) som har hatt mensen etter klokka før no får litt problemer. Vurderer egentlig å slutte på sprøyta, men samtidig er den jo så utrolig greit.
Skal ha ketolysepause i jula, men etter det er det over på ketolyse og da frem til sommeren er planen, så kanskje eg skal gi det en sjanse til sommeren og se om jeg får den flere ganger i den 6 mnd perioden eg skal holde meg til ketolyse etter sommeren.
Iallefall godt å lese at flere har erfaringer med dette, slipper å føle seg helt alene 
|