|
Sv: Ny på forumet, har kastet meg på ketolyse
Når man kutter ned på karbohydrater, tar det ca 3-4 dager før karbohydratlagrene tømmes. Når de er tømt, begynner kroppen å forbrenne fettet. Du forbrenner nok også de få karbene du har i deg, men når du har i deg under 20gk daglig, er det så lite at kroppen forbrenner fettet, dette også fordi du får i deg fett.
Jeg har forstått det sånn at hvis du får i deg for mye proteiner, kan det hende at kroppen omdanner det til karber og du legger på deg av det, eller vektnedgangen stagges. Fett er det eneste, slik jeg har forstått det, som hvis du får i deg for mye, kommer det ut den naturlige veien...i en fart...hehe. Det gjør altså ikke så mye om du får i deg for mye fett, men karbene må telles, og proteinet skal du følge med på. Du må jo ha det, siden du reduserer så drastisk på karbene.
Har du lest boka? Der står det mye fin info om dette, og det gir greie svar på mye av det du lurer på.
Det kan være greit å sjekke innimellom om du er i ketose, men det er ikke noe must, hvis du da ikke av og til lurer på om du er i ketose fordi du skeiet ut eller noe...
Ketolysevitaminene anbefaler jeg på det sterkeste. De er perfekt sammensatt for ketolysekuren, og de er billigere enn hvis du skal kjøpe de på helsekosten...da er du sikret å få i deg de vitaminene du trenger daglig, og kan være heldig å unngå leggkramper og slapphet.
Litt slapp kan du nok bli i perioder, men det er gjerne forbigående.
Lykke til!