Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-08, 19:08   #40
Sandy
Medlem

Sandy sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Hei og hopp. Da er jeg hjemme igjen etter seminar med jobben og det ødela dessverre for muligheten til å komme i ketose i løpet av disse to dagene. Klarte å holde meg unna alt som er fy fy, men måtte ty til litt karber til frokost og lunsj. Ikke så lett å holde seg unna når seminaret er utendørs i skauen. Da tar man det man får...

Har lest litt i boka mi nå, og det gledet meg å lese avsnittet der de beskrev ketolyse. Det stod svart på hvitt at man ikke trenger å være redd for tilstanden ketose annet enn når man har stoffskiftesykdommer .
Så nå er det bare å kjøre på! Ellers betegnes generell lavkarbo som et kosthold der man spiser under 72 g karbs pr dag. Også dette skal ha helsebringende effekt og gi økt energi. Dette er selvsagt mer karbs enn det jeg har spist på lenge, og jeg regner med at jeg sakte, men sikkert må venne kroppen min til karbsene igjen når jeg har nådd målet mitt. Leste et sted her at det kan ta opptil 2 år før kroppen tåler det... Litt skummelt å tenke på, men jeg kommer vel aldri mer til å gå tilbake til mitt gamle kosthold.

Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat