Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-08, 15:42   #16
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Disse ble veldig gode.

En stund så de litt mørkt ut.....jeg blandet sammen moste avocadoer, egg og olje, så blandet jeg inn alt det tørre.
MEN, da ble røra veeeldig fast gitt, altfor fast faktisk, så jeg blandet inn et ekstra egg pluss en god dæsj mere rapsolje. Fortsatt i fasteste laget, men skitt la gå, jeg syntes nok jeg måtte gi det en sjans, så jeg stappa en god ss med røre i hvert hull i en smurt muffinslangpanne. Alle 12 hulla ble fylt.

Inn i ovnen, nest øverst, 160 grader, 30 min.

Jeg var egentlig ganske sur på hele langpanna der den sto glodvarm og ferdigstekt på rista. Men etter at den hadde stått der å kjøla seg ned (jeg også), måtte jeg jo smake. De var bare dødsgode!! Jeg hadde ca en halv ts med kanel og litt mindre revet muskat og en ts seltin i , men makan, de var virkelig gode. Konsistens og smak var helt ypperlig etter min smak ihvertfall. De kan fint gå som søt bakst også pga. kanelen, trenger ikke søtes i det hele tatt. DET overrasket meg! (jeg som er en søtmunn uten like)

Tuser takk for super oppskrift!!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat