Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-08, 16:56   #6
valleygirl
Gjest

Sv: Hvorfor så mye vann i kroppen?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hmm såpass! Som du sa, det var jo veldig ekstreme trekk. Eneste jeg kan nevne er at boots (høyhelte sko som dekke leggen) noen dager passer bedre enn andre! På varme dager passer di mindre. Men det er jo ikke så veldig ekstremt..
Så med andre ord så er vannsamling (eller hva det kalles) ikke et problem for meg da?

Må jo være sykt irriterende for folk som har SÅ markante trekk som du nevnte da!
Betyr det at personer som sliter med sånt, burde drikke mindre vann da? Gitt at de ikke spiser veldi salte ting..

Det kan jo være et problem for deg selv om det ikke er så plagsomt for deg som det kan være for noen andre uheldige. Så det må man vel kanskje bare kjenne på selv.

De fleste har nok variasjoner over temaet, spesielt i menssyklus eller når det er veldig varmt og fuktig vær eller man har gått litt overbord med saltmaten Men når man sliter med sånt, så er det viktig med tilstrekkelig væske, bla. for at nyrene skal kunne fungere best mulig. Men for meg er det ikke bare ved inntak av salt mat problemet oppstår. Jeg fikk mye vann i bena for første gang for mange år siden, det skjedde nærmest over natten, og da var jeg normalvektig. Legen mente at det var endringer i hormoner som var grunnen. Men det kan jo ha vært et "standardsvar", for jeg fikk aldri mer informasjon om det.

Svar med sitat