Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-05, 22:40   #14
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Det er viktig at du følges av lege. På grunn av normalisering av blodsukkerverdiene må du slutte med metformin på ketolysekuren MEN kun i samråd med lege.

Jeg er veldig for å bli fulgt opp av (kyndig!) lege, men hvorfor sier du at hun må slutte med metformin når hun er i ketose? Metformin virker jo kun på insulinresistensen, ikke på beta-cellene i pancreas. De fleste vil trenge en mindre dose metformin i ketose, da ketosen i seg selv jo senker insulinverdiene, som igjen virker positivt på betacellene (insulin mindre toxisk). Men lave blodsukkerverdier vil det ikke kunne gi. Jeg kommer i farta på to personer her inne som bruker metformin når de er i lege-indusert ketose (Albertine og Fedonisten).