Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-08, 12:18   #8
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil du lese en god bok?

Legger til alt av John Ajvide Lindquist på lista over gode bøker. De er kanskje litt sære men de treffer meg på en måte.
Håndteringen av udøde: Alle mennesker som har dødd i løpet av de siste tre måneder rundt Stockholm, våkner til livet igjen.
Det høres ut som en grøsser, men er en slags kjærlighetsroman. De døde vil bare hjem til sine kjære, men kan samfunnet godta det?
Papirvegger: En samling noveller og en av de er fortsettelsen (og en slags avslutning) på "Håndteringen av udøde". Her fikk jeg gåsehud mer enn en gang, selv om jeg også synes at kvaliteten var litt ujevn (men gåsehuden oppveier det for min del ;-)
La den rette komme inn: De fleste har vel fått med seg at den går på kino nå og den får de beste kritikker. Kan bare si at hvis filmen er bra så er nok boka bedre (har ikke sett filmen enda). Gåsehuden kom ofte og nakkehårene reiste seg flere ganger - men jeg har en livlig fantasi og kan se det meste for meg (heldigvis).
Människohamn: Den handler om et barn som forsvinner og hva det gjør med foreldrene. Men noe skjer som indikerer at barnet kanskje ikke er borte allikevel.
Denne har jeg ikke lest enda, men den står på "to-do" listen min og jeg gleder meg til å ta fatt på den!

Jeg må kanskje legge til at jeg bare har "lest" disse som lydbøker hvor forfatteren selv leser (svensk). Så kanskje man får mer av forfatterens følelser og meninger med da? Svenske Mp3-bøker er billige på capris.no
Mer om John Ajvide Lindquist:
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Ajvide_Lindqvist

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat