Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-08, 16:07   #45
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er idealvekt?

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Så flott du har funnet inspirasjonen. Den fant ikke jeg da jeg gikk på vekta InBody. Jeg er 156 lav, og fikk beskjed om at min diealvekt er 51 kilo. Det føler jeg er uoppnåelig.
Jeg hadde en start på 75,5 kilo og er nå nede i 64,7 i dag. Har også i denne tiden gått opp 1 kilo muskel Det vil si at jeg har mistet 11,5 kilo fett!
Jeg mener 51 er alt for lite for meg, og har et personlig mål på 58/56. Det er mitt mål, så får InBody si hva den vil!

God helg!

Hei Tulla.
Jeg er helt enig i at 51 kilo kan virke lavt - men om jeg forsto deg riktig så var dette før du gikk ned? Og at den vekta var var sett i forhold til de musklene du da hadde. Når du nå har bygd 1 kilo muskler, påvirker det sammensetningen din vesentlig - og at idealvekten din nå er en helt annen.
Jeg hadde litt mer muskler i overkropp enn i beina, så et alternativ for meg var å bygge mer der - og da kunne jeg veie mer (ganske mye faktisk). Så det de forklart meg i hvert fall og det er jo logisk, at dess mer muskler dess høyere blir idealvekten din.

God helg til deg også

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat