Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-05, 16:14   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg er overbevist om at smaken forandrer seg ganske kraftig når du legger om kostholdet til lavkarbo. Vel, nå kan jeg ikke snakke for andre, men MIN erfaring er at jeg både bruker og liker mindre søtstoff enn før.

Et eksempel er sjokoladeskolen - eller avvenningsskolen - min kjære venninde Gilibel satte meg på da hun hørte at jeg savna Freia Melkesjokolade så voldsomt (etter 2-3 mnd på 100% Atkins Induksjon).

Først 1/2 rute (5 gr) med Lindt Excellence madagaskar 70% hver dag i 20 dager (1 plate). Så til 1/2 rute Lindt Excellence 85% i 20 dager, så 1 rute Lindt Excellence 85% i 10 dager. Syns 70% var ille.... 85% var fryktelig - fryktelig vond. Men da jeg prøvde 70% igjen etter 1 mnd med daglig dose av 85% var 70% søt og kvalmende !!

På samme tid sluttet jeg med bringebær geleen med søtet krem. Klarte ikke å spise den med søtt ved siden av. Krem uten søtstoff var perfekt.

Mesteparten av Atkins produktene er kvalme og søte - og det gjelder det meste av det søte godteriet. Det salte derimot..... MEN, så er jeg i den (u)heldige situasjon da, at jeg ikke tåler kunstig søtstoff i store mengder. I går spiste jeg 1/4 Atkins Dekadence Bar - og kjente romling i magen. I dag har jeg smakt på godterier fra pakka jeg fikk fra england. Nesten ingen karber, men 3 karameller og 2 sjokoladebiter gjør at magen min pr nu lager masse lyder og slipper gass som kunne holde grillen gående i timevis !!

MEN - spiser jeg litt for mye søtt har det en annen ulempe også.... Jeg MÅ smake på mer.... Uansett om det er kunstig søtet eller søtet med sukker eller fruktose eller.....

Så det beste er uten tvil å klare seg uten søte saker....