Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-08, 22:13   #13
Sandy
Medlem

Sandy sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sandy er ny på veien

Sv: Ketolyse resten av livet?

Hei, kaster meg på her i samme ærend som Ella-A. Kort oppsummert har jeg oppnådd mitt vekttap på drøye 8 kg med generell lavkarbo siden januar og 1 mnd (april) i ketose. Jeg gikk ned 2 kg på å være "flink" (kutte raske karbohydrater, godterier, men spiste frukt) og raste ned 6 kg i april. Vekta har vært stabil siden 1. mai, (har vippet mellom 1-2 kg nedover et par ganger bare for å vippe opp igjen) og jeg bør jo være fornøyd med det, men det koster! Har egentlig lhyst til å gå ned noen få kg til for å nå målet mitt, og planen var at jeg skulle klare det over lengre tid med generell lavkarbo. Men nei da. Vekta rikker seg ikke... Jeg spiser minimalt med brød, og da er det enten mørkt rugbrød, rugsprø eller disse små kliknekkebrødene. Når det gjelder tilbehør til middag, unner jeg meg kanskje 1-2 spiseskjeer naturris eller fullkornspasta en sjelden gang. I helgene hender det jeg spiser små mengder med søtt (sjokolade/potetgull) men det er lite sammenliknet med raptussene jeg hadde tidligere. Til frokost tar jeg proteinshake, lunsjen er alltid salat m/eller uten middagsrester og middagen lages i lavkarboånd. Føler jeg forsaker mye, og hadde forventet en ytterligere vektnedgang. Sammenliknet med andre som spiser "normalt" og holder seg stabile, ville jeg jo trodd at lavkarbo skulle gi litt resultater. Så derfor lurer jeg også på om svaret er "lavkarbo resten av livet"? Vil jo ikke tilbake til gamle vaner, men vil jo unne meg en utskeielese nå og da, uten å rase opp igjen. Og hvordan blir jeg kvitt de siste 3-4 kg???? Trenger noen tanker/innspill og råd om veien videre.

Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat