Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-08, 17:21   #8
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Skadevirkninger av Ketolyse?

Jeg tror det er et godt forslag du har fått fra Siko, om å kontakte forbundet.

Om du ikke når fram der, kan du jo kanskje prøve Lindberg-dietten? Den er litt mer fleksibel enn ketolysekuren, sånn at du kan leve mer normalt. Dessuten kan du spise mere karbohydrater på Lindberg, så du kan fortsette treningen din som vanlig. Fedon Lindberg har gitt ut flere bøker som beskriver dietten og gir oppskrifter. Du kan sikkert få tak i dem på biblioteket.

På ketolysekuren er utskeielser fatale, slik er det ikke med Lindberg. Alt er veldig strengt på ketolysekuren, og du burde ta spesielle kosttilskudd fordi den tapper kroppen for enkelte stoffer. Dessuten må du spise mer fett enn normalt. En sånn omstilling av stoffskiftet er litt overdrevet for å gå ned noen få kilo.

Jeg vet ikke hva slags kosthold du vanligvis har? Men hvis du fortsetter å unngå sukker, snop og "hvitt brød" (inkl. boller o.l.), dropper brus (og juice, som også inneholder mye sukker!), hopper over potetgull, pølser o.l., og kanskje begrenser fruktinntaket ditt litt - så tror jeg de få kiloene forsvinner i løpet av noen måneder. Spis rent kjøtt, ren fisk og mye grønnsaker - minst mulig ferdigmat og blandingsprodukter. Og reduser litt på karbohydrater som potet, pasta, ris og brød. Så ordner det seg nok etterhvert. Som Siko sier, du må være tålmodig.

Jeg forstår at dette med vektklassen/Taekwondo er årsaken til at du vil kvitte seg med kiloene. Men generelt bør en ung, fin og aktiv kvinne som deg ikke bli alt for fokusert på vekt. Du har BMI på 22, og det er midt i normalfeltet.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat