|
Sv: Skadevirkninger av Ketolyse?
Opprinnelig lagt inn av ThereseS, her.
Heisann jeg har veldig lyst til å gå ned til 60 kilo, og det er 5 kilo dit... Begynte på ketolysekur(tror jeg) på mandag, iallefall har jeg kuttet ut alt mel og sukker, og spiser bare ting med veldig lite karbs. Jeg har hørt at man ikke burde ta ketolysekur om man ikke skal gå ned 10 kilo eller mer..
Er det farlig da? Eller virker det bare ikke?
Kuren er ikke akkurat farlig for de som ikke er overvektige, men den er ikke hensiktsmessig. Det er en del folk som virkelig sliter med å gå ned de siste kiloene til målet sitt på ketolyse, det forteller jo at den ikke er så god når man nærmer seg normalvekt.
Husk at ketolysekuren er beregnet for de som har masse fett som skal forbrennes - det er en fettforbrenningskur.
Når du ikke er overvektig så tror jeg rett og slett ikke du får den ønskete effekten. Kanskje går du ned noen få kilo når du begynner å spise ketogent, men de kiloene er sikkert mest vann. Og kommer vel raskt på når du begynner å spise normalt.
En annen side ved ketolysekuren, er at fraværet av karbohydrater gjør at du ikke har "eksplosjonsenergi" i musklene. Det anbefales derfor moderat mosjon når man går på kuren, ikke hard trening. Taekwondo på konkurransenivå er vel ikke akkurat "moderat trening"?
Jeg tror at det må være andre kurer som er bedre egnet for ditt behov. Håper du finner ut av det!

|