Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-05, 21:05   #8
Sebiela
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2005
Sebiela er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Muskat

Jeg fikk problemer med stoffskiftet etter den første fødselen. Det var hormonendringene som forårsaket en betennelse i skjoldbruskkjertelen. Siden har jeg hatt jevnt og stabilt lavt stoffskifte, men en slik betennelse kan selvsagt slå ut i forskjellige retninger.

Det er rart at legene ikke hadde hørt om lignende, men kanskje ikke med så store utslag?

Fint at du slapp operasjon i alle fall, og hvis det stabiliserer seg lavt er det ikke vanskelig å leve med å ta medisinene - ingen bivirkninger, bare pass på å ha et fornuftig kosthold, benskjørhet kan være et problem over tid - lang tid.

Men det er lurt å være forsiktig med å justere dosen for å slanke deg. Når stoffskiftet blir for høyt er det fare for høyt blodtrykk. Høyt stoffskifte er en belastning på hjertet, og øker også faren for å få slag. Ta kontakt med legen hvis du ikke føler deg vel med den dosen du bruker, og få tatt flere tester. Det kan hende at stoffskiftet ikke har stabilisert seg helt, og da bør legen din vite om svingningene.

Muskat

Jeg tror jeg tar meg en tur til en spesialist, må jeg ha henvisning fra legen da?

Mvh
Sebiela.

Sebiela er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat