Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-08, 20:26   #19
Jillja
Juniormedlem

Medlem siden: May 2008
Hvor: Trondheim/Bergen (jepp, ukependler)
Alder: 45
Jillja er på en erverdig vei

Sv: Kan ketogen kur gjøre at man tåler karber dårligere etterpå?

Nå har jeg personlig ikke opplevd så mange plager hverken da jeg starta på kuren eller nå etter at jeg har slutta på den. Og fortsetter å gå ned i vekt uten å være sulten. Var sånn sett mer av generell nysgjerrighet at jeg tok opp spørsmålet.

Jeg vet hva begrepet lavkarbo innebærer, men hva mener du egentlig med høykarbo? Er det en som f.eks. spiser to grove brødskiver, litt frukt og middag med kjøtt, grønnsaker og poteter til? eller er høykarbo mer en som spiser hveteboller, drikker sukkerbrus og ferdigmiddager a la pizza? Jeg bare føler at det fort blir litt sånn at karbohydratene er "den store stygge ulven". Synes det blir litt voldsomt også. Men nå har jeg størst tro på at den gylne middelvei må være den beste i lengda også da -akkurat passe med fett, proteiner og karbohydrater. Kluet må vel være variasjon og å spise seg passe mett (ikke overspise). Og å stå mot lysten på søtt til lørdagskvelden. Det er kanskje litt å "banne i kirka" her men..

Klart, en av de mange grunnene til at jeg ville prøve ketolysekuren var håpet om å få mindre vondt i hodet. Har ikke merket forskjeller på det hverken før/under/etter kuren, heller ikke når det gjaldt energi. Så har kanskje ikke fått den store halleluja-følelsen ketolysekuren for annet enn den uomtvistelig effektive slank uten sult-effekten. Men der er den genial!