Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-08, 13:53   #630
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Eneste jeg vet om vektoperasjon er at man må ha minst 40 i BMI (ja, legene bruker fortsatt BMI som mål....) for å få det dekket hvis man ikke har noen tilleggssjukdommer som følge av overvekten. Da får man det i tilfelle dekket fra 35 i BMI...

Så jeg kan tenke meg at du som er 180 høy ikke får - jeg er 167 høy, og måtte vært oppi 112 kg eller no for å ha "høy nok" BMI.

Da er det bare legen min som ikke synes jeg er feit nok da. Han synes ikke jeg "ser" så feit ut sikkert. Men jeg har bmi på over 38.. og dia2 og høyt kolestrol, gikt... det må vel være følgesykdommer nok skulle en tro??

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Jeg hadde (usikker på om jeg har) BMI på 40 da det ble søkt, og det er nok... jeg er 170 høy, og tror kanskje jeg veide 114-115 kg uten tilleggsykdommer.

Jeg vet at jeg går ned masse når jeg kutter alt med karbohydrater så jeg får prøve etter beste emne å få til det først...så får vi se.

For meg ble det søkt rett før påsken, og jeg fikk første lyd fra dem i august.
Tar sin tid...

Kanskje jeg skal søke nå i tilfelle lindberg går galt? Tar vel gjerne et par år før man blir operert. Da kan man si nei hvis man har klart det på egen hånd kanskje?

Vi burde ha en egen tråd med: "De som vurderer gastric bypas" kanskje?

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat