|
Sv: Forandringer med kropp og sinn - med ketolysekuren
+
-Lettere kropp = alt går så mye lettere
-Kan trøkke mer til på trening (ny pers i dag f.eks med 80kg i bicepscurl med stang )
-Mye mindre søvnbehov (klarer meg med 4-6t mot konstant trøtt ved 8-10t før)
-MYE bedre selvbilde
-Mer overskudd/energi
-Stabil mage, ikke lengre plaget med luft og smerter i magen.
-Ikke mer halsbrann
-Mye bedre humør
-Bedre konsentrasjonsevne, får gjort mer på kortere tid
-Finere hus (Ja, skal være hus, for har fått gjort masse med huset!)
-Bedre økonomi isolert sett (fordi vi som familie ikke svir av så mye penger på snop og øl og sånt) selv om renteøkninga har spist opp dette for lengst
-Slutt på søtsug
-Ikke konstant sulten lengre
-
-Nesten ingen klær i garderoben som passer lengre. Dette blir dyrt (f.eks 15 bukser som nå bare er å kaste i søpla, 3 dresser, utallige skjorter +++). Noen av disse klærne er det på en måte knyttet sentimental verdi til, da de er kjøpt på spesialbutikker i Italia/Paris på ferier der...
-Enorme leggkramper (men tar ikke noe magnesium eller andre vitaminer, skamme meg) i 1/2 år - ikke gitt seg, men avtatt temmelig mye. Våkner mange netter med total låsning i alt av muskler i leggene...
-Vanskeligere for familie/venner å be på besøk, de kvier seg litt fordi de ikke vet hva de skal servere meg.
-Må hele tiden forsvare mitt valg av kosthold
-Måltidene må planlegges mye bedre, det er ikke så lett å få seg et enkelt kjapt måltid om ikke man har enten en boksåpner til tunfiskboksen tilgjengelig, eller en butikk med varmretter. Ikke så lett som før når man kunne kjøpe tre rosinboller...
-Overflødig hud på mageregionen (men det må man kanskje forvente når man går ned 26kg på et halvt år)
Jeg vil vel egentlig si at minusene her er bagateller i forhold til de enorme plussene jeg har oppnådd.
Og begynner faktisk å bli endel rundt meg som har lyst til å prøve et lavkarbokosthold når de ser de enorme forandringene jeg har opplevd.