|
Sv: Forandringer med kropp og sinn - med ketolysekuren
Jeg har mange positive erfaringer men ikke bare Dette har vært spesielt bra:
*mindre oppblåst mage og tarm
*bedre hud (mykere og mindre urenheter)
*vekttap og mindre omkrets både her og der
*Bedre døgnrytme, sovner tidligere og er mindre trøtt på morgenen.
*Fornøyelig å kle på seg om morgenen da klærne sitter bedre.
*Mindre vondt i ledd og muskler
*Smertefri i nyreregionen når jeg våkner
Det som ikke har vært så bra tror jeg kanskje at kan ha å gjøre med at jeg har ikke spist nok med grønnsaker, eller fordi jeg ikke har hatt nok lager av vitaminer og mineraler i kroppen fra før jeg begynte på dietten. (Mitt problem har ikke vært at jeg har spist så mye skikkelig mat, men at jeg har fråtset i karboer, spesielt sjokkolade og kaker).
Minusene har vært:
*konsentrasjonsvansker (jeg er student og alene med 3 barn, så jeg må være på hugget hele tiden) Har slitt skikkelig til tider.
*tørt hår og flisete stygge negler (har tidligere hatt veldig sterke fine negler og flott hår)
*lett for å få blåmerker
*kramper i leggene (tar magnesium, og ofte dobbelt men våkner hver natt av kramper)
*skikkelig vanskelig å gå i trapper (går opp nesten 100 trapper til klasserommet mitt mange ganger om dagen), uten at jeg føler at leggene blir sterkere. Like vanskelig nå som det var for 2 mnd siden.
Så etter en kort sprekk nå, og de forandringene jeg ser på de minuspunktene her over i løpet av den erfaringen, skal jeg nå se om ikke det hjelper å gå litt opp i karbo ved å spise mer grønnsaker og bitte bitte litt frukt/bær.
Sist redigert av mini me : 12-10-08 kl 14:00.
|