Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-08, 23:51   #1
Marij
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Marij er på en erverdig vei
Question

Fettinntak når en har fjernet galleblære

Hei jeg har et spm ang økt fettinntak og event problemer ifh til dette når en mangler galleblære;
Jeg har selv fjernet galleblæra da den var full av gallestein som ga meg anfall.
I tiden etter tålte jeg fett dårlig men dette går egentlig ganske fint nå (blei operert for ca 1,5 år siden). Men så er jeg "alltid" på slanker'n og spiser nok lite fett totalt sett.

Hvordan er det med galleomsetninga? Produserer en etter forbruk (nå når jeg mangler en volumbuffer)? Må jeg gradvis øke slik at også gallevolumet øker?

Er det tilfelle at jeg ikke vil få samme effekt og komme i ketose om jeg spiser kun magre proteinprodukter -og selvsagt ikke karbohydrater, -men lite fett?

Har gått på grete roede tildligere og tatt av meg ca 20 kg.
Dette mente faktisk legen var mulig årsak til gallestein da de består av mest kolesterol og at det øker ved økt fettforbrenning ved slanking.....-noe som jo også er betenkelig med økt fett i dietten?
Må nevnes at jeg 26 år, noe som ikke er en vanlig alder for gallestein.

Men tilbake til Grete Roede; konseptet funket jo for meg, men nå når jeg har 10-15 kg igjen har det helt stoppet opp og vekta har faktisk økt noe.
Kan ketolyse-kuren hjelpe tror dere??

Marij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede Svar med sitat