Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-08, 10:00   #15
isabella
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med "folk flest" og ketogent kosthold?

Borealis du er inne på noe, jeg tror veldig mange blander disse begrepene. Kanskje en liten oppklaring på de forskjellige begrepene hadde vært en fin tråd.

Enig med deg LilleM0r - det viktigste er at en finner det som passer til seg selv.

Vi er alle forskjellige, har forskjellige behov og vil fungere forskjellige på forskjellige mat. Hjemme hos oss jeg og min mann spist den samme maten, vi har faktisk samme blodtype og har vært "halv bevisst" på kosten. Min man veier det samme idag som når vi giftet oss (mange, mange år siden) mens jeg har vært jo-jo vektmessig, for å si det mildt. Det viser seg at å kutte ut sukker og raske karbo gjør at jeg går ned i vekt og føler velvære.

Føler ikke dette er noe problem, han må ta sine valg, jeg mine. Og vi må ha respekt for hverandres forskjellighet. Men i og med at jeg trives bedre på kjøkkenet enn han så får han en viss kost endring uten at det er noe problem.

Å lytte til kroppen er viktig uansett hvilke valg en tar.

PS: får ikke til å sitere utdrag av andres innlegg, får bare med hele innlegget, så litt hjelp der hadde vært fint.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat