Opprinnelig lagt inn av Iset
Jeg slutter aldri å forundre meg over folk som sier " Når du går på Atkins kommer du bare til å legge på deg alt igjen når du begynner å spise normalt".
Hva mener de med "normalt"?
Er det den maten man spiste FØR man begynte å slanke seg? Da er det ikke rart man går opp igjen, om man gjenopptar det kostholdet.
Men da blir det jo det samme med Grete Roede, Libra, Vekt og Kostakademiet og alle "dietter". Så snart man begynner å spise normalt igjen, så går man opp alle kiloene. Hvorfor tenker de ikke på det? Hvor er fornuften til mennesker??
Jeg tror at fornuften til "disse menneskene" er pakket godt inn i usikkerhet, slaggstoffer og redsel for endringer. For mange representerer de som spiser Atkins eller annet lavkarbo-kosthold noe fremmed, annerledes og skummelt. Endringer ER skummelt! For de fleste. Også er det slitsomt. Ofte i hvert fall.
Når det gjelder Grete Roede og alle andre dietter og kurer, så er de så godt innarbeidet i den norske folkesjela - at det kan være vanskelig for folk å se at deres prinsipper er mye av det samme som lavkarbo-prinsippene.
For prinsippene er jo like; man må passe på hva man spiser og hvor mye. Den STORE forskjellen er valg av produkter! Det vet VI - men mange tør ikke helt å tenke tanken på dette enda, og vil derfor fortsette sin jojo-slanking enda en tid.
En annen ting, er jo at det er ikke Lindberg eller Atkins som har fått Kongens fortjenestemedalje heller - det er det Grete Roede som har! Klart det blir lagt merke til! Men når Lindberg har holdt på med sitt opplegg like lenge som GR (hun har jo holdt på siden 70-tallet) så tenker jeg det skal ordne seg med noen medaljer på han også.