Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-04, 13:24   #14
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Atkins er idiotsikker, på Lindberg må du være flink...
Og uansett er det snakk om livstilsendring for livet, du kan ikke gå tilbake til å spise "normalt" igjen...

Normalt og normalt, alt er relativt. Litt usikker på hva du mener med "normalt", men mener du med "normalt" at en ikke kan spise det en spiste før (både type og mengde)så er jeg ihvertfall enig.
FOR DET VAR JO KANSKJE DET VI LA PÅ OSS AV I UTGANGSPUNKTET ( JEG-snakker for meg selv)

Det viktigste er vel kanskje å lære oss til å spise både riktig type og ikke minst mengde mat og snop. Dvs legge om alle vaner, også det evinnelige behovet for å putte i oss noe stadig vekk. Uvane for min del , tror jeg.

Typen mat bør endres for at vi ikke skal få disse blodsukkersvingningene med påfølgende "behov" (samt andre helsemessige fordeler), som gjør at vi missforstår signalene og tror vi er sultne. Samtidig bør vi også foreta en vanendring (mengde)

Og når vi har oppnådd det vi ønsker (vektendring/bedre helse) så betyr det vel ikke at vi fortsatt MÅ være avholdende til alt det forbudte vi har spist før. Forhåpentlig har vi da blitt så bevisste at vi faktisk kan forsyne oss litt med det som blir budt oss borte eller hjemme uten at vi skal få verdens verste samvittighet. "Normalisere" det litt i forhold til omgivelsene......men huske å komme oss inn på banen igjen. Mange gjør jo det i dag, og klarer å holde vekta og helsa....

Tilbake til det jeg vel begynte med ; "normalt " er et relativt og noe diffust begrep for mange av oss. Vi har underveis i "karbo-prossessen" lært hva som er nok og hva som er sunt, så la meg si at ; NOK + SUNT = NORMALT
Hmm...ble dette forståelig da ...mener vel å si at vi kanskje ikke må være fanatiske hverken i den ene eller andre retningen...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat