|
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Jeg her stor tro på homøopati, altså! Om det ikke er veldokumentert, er det ikke ensbetydende at det ikke fungerer, og forskjellige ting fungerer for forskjellige folk, jeg har i alle fall hørt litt for mange historier om vellykkede behandlinger til å overse at det ligger noe i det.
Dessuten er jo dette også hva man liksom kaller ankepunktet i legestanden for lavkarbo/steinalderkost/lchf-kosthold! Så det er ikke et argument, synes jeg 
Uansett, det med å gjeninnføre en og en matvare kan være en god idé, men bør gjøres med stor forsiktighet.
At du kan spise fisk er jo helt fantastisk! Da jeg begynte med lavkarbokosthold, spiste jeg ikke kjøtt i det hele tatt, men veldig mye fisk, og jeg følte meg super og frisk og gikk ned i vekt (dersom det er et issue for deg, da). Spis fet fisk som laks, ørret, makrell og sild.
Mye av det du nevner er jo heller ikke mat som kroppen din trenger, men jeg for min del har funnet ut at min nøtte- og sitrusallergi (samt pollen og pels) var kryssallergier, vet ike helt med hva, men antar sukker eller hvete eller søt melk, og jeg tåler nøtter og sitrus helt fin nå! Samt at de andre allergiene mine også er helt borte 
Så lenge du kan spise grønnsaker, svin og fisk så har du kommet langt. Om du legger deg i en Fedon-retning, er det andre belgefrukter du kan spise? Som linser, ertert og kikerter? Om du heller ønsker noe mer ketolyseaktig, så har du jo svinekjøttet og grønnsakene, om du ikke tåler meieriprodukter, så har de fleste ikke så store problemer med meierismør, for det inneholder knapt melkesukker, og forsvinnende lite kasein (som er mitt problem med meieriprodukter). Så kan man lage smørsauser f.eks.
Håper du finner ut av det, begynn på scratch med hva du har å forholde deg til så langt, og om du tør, så innfør noen av de matproduktene du ønsker å kunne spise, men bare liiiitt om gangen!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|