Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-08, 11:33   #11
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Kan ikke jeg egentlig være 100% sikker bare ved å KUN spise:

Kjøtt
Egg
Bacon
Tacokrydret kjøttdeig
Salat: Agurk, Isbergsalat, Mais og Tomat
Kylling
Ost
Rømme og melk

Det er da tilnærmet lik 0 karbohydrater i dette?

På ketolyse er ikke mais og melk tillatt (mye karber).
Regner med at Atkins har vel noe av de samme restriksjonene.
Tomat (som jo er en frukt) inneholder relativt mye karber, det er også en del karber i rømme.
Agurk og isbergsalat inneholder mest vann og veldig lite næringsstoffer.
Velg brokkoli, spinat, salat med farger, squash, stangselleri, paprika osv.
Grønnsaker er viktige!

Det lureste er faktisk å lese Atkins eller Torkil sine bøker.
Jeg skjønner faktisk ikke at det er så mange som "tør" å gå på en ketogen diett uten at de har lest og skjønt den mest grunnleggende teorien.

Nå er ikke dette bare til deg, Dazeman, jeg synes det er mange nye her inne nå som tror de holder på med ketolyse/et ketogent kosthold.

Bøkene får man lånt helt gratis på bibliotekene, selv om det beste er å ha en tilgjengelig hjemme .

Kunnskap er makt og i dette tilfelle makt til å forandre livet og helsen din. Uvitenhet kan skade deg.
(Ikke at det er "farlig" med litt mais eller tomat, men det er ikke bra når folk spiser saker de tror er "sunne", men som er fulle av raske karber samtidig som de prøver å spise ketogent)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat