Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-08, 23:22   #13
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Herlig "ikke-bilringen"! Gratulerer så mye med fantastiske resultater!

Grunnen til at du klarer "det umulige" er å finne i hormonene. Ved tradisjonell kaloritenking, bør man først fokusere på å gå ned i fettvekt, og så bygge muskler etter at man kan spise mer vanlige mengder. Ved å spise lavkarbo, er det mulig å gjøre begge deler samtidig. Dette er fordi kalorimengdene ikke er FOR lave, samt at proteininntaket ofte blir naturlig høyt når man spiser lavkarbo. På hormonelt nivå: Insulin er lavt (=fett reduseres) samtidig som veksthormon er høyt (=fett reduseres + muskler bygges). Nå trengs det litt insulin for å frakte proteiner inn i musklene, men så sant man ikke har uoppdaget diabetes, er ikke dette noe praktisk problem.

Antakelig lykkes du fordi du trener styrke, og dermed har større utskillelse av veksthormon. Hadde din strategi vært å kun trene utholdenhetstrening, ville nok både fettreduksjonen og musklebyggingen drøyd, selv om du spiste lavkarbo.

Men vi er forskjellige, noen klarer vektreduksjonen uten styrketrening.