Takk for svar alle sammen!
Etter å ha lest svar og gått litt i meg selv for å finne ut hvordan jeg vil gjøre dette her, så har jeg kommet frem til følgende:
Jeg holder meg til Grete Roede. Greit nok, egentlig så liker jeg dårlig at GR er så hypp på light-produkter og at metodene hennes er gammeldagse, men samtidig så kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at det er det som passer best for meg. Jeg har gått på GR i 3 uker og riktignok har jeg bare gått ned 4 kg, men jeg har gjort noe med vanene mine, og det er det som teller. Å kunne spise det som alle andre spiser, bare mindre av det virker på meg som det greieste alternativet. Grunnen til at jeg ikke vil verken gå på Fedon eller Lindberg er fordi jeg VET at jeg ikke vil være i stand til å leve med de endrede kostholdsvanene over tid. Ikke er jeg motivert til det heller. Grunnen til at jeg stilte spørsmålet blant masse lavkarbo-folk er at det jo er dere som vet mest om denne type kur. Hadde det vært mulig å gå over til GR etter at jeg har oppnådd ønsket vektnedgang, så hadde det gått, men å endre hele kostholdet mitt ....neeeei...
Jeg får se det an. Jeg fortsetter på GR, og dersom jeg sprekker og gir opp hele greia, så blir Atkins eller ketolysekuren mitt neste prosjekt. Nok en gang, takk for svar og lykke til dere også!
|