Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-08, 17:34   #54
Bulldog
Gjest

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av Fiolett, her.

Jeg spiser faktisk så mye jeg klarer i løpet av en dag med masse barbohydrater

Jeg prøver så godt jeg kan å få meg mer vekt og muskler, var nede i 55 kg en stund nå og for meg er det litt for lite, jeg er 22 og 173 høy..Liker tanken om lavkarbodiett og jeg hadde blitt muskuløs, liten og sprek..Men jeg hadde fremdeles vært tynn Jeg vet jeg sikkert får en masse hissige folk på meg, men jeg tror noen trenger mer proteiner mens andre mer karbohydrater..

Behovet for protein avgjøres av treningsmengde/type og mager kroppsmasse, ikke gener. Behovet for karbohydrat er ubetydelig, da kroppen kan lage glukose både av fett og protein. Den beste måten å forbli svak med relativt høy fettprosent (som er så populært for tiden) er å basere kostholdet sitt på karbohydrater og begrense protein og fett.

Det er heller ingenting i veien for å øke mager kroppsmasse på en lavkarbodiett, men å øke fettreservene er verre. Noe enkelte av oss ser på som positivt, men kanskje ikke du?

Sitat:

Det jeg har kommet fram til er at det først og fremst er psyken det kommer an på, med rette instillingen kan du klare deg på hvilken som helst diett og overstyre det fysiske.. Må ha vilje og vite at hva man gjør, i stedet for å ta usikre skritt mens man nervøst venter å ser hva som skjer

Så du mener at fordelingen av næringsstoffer i kostholdet er irrelevant, så lenge man har rette innstillingen? Det tror jeg må være det dummeste jeg har lest... Kroppen har bestemte behov, som dekkes, uansett hvilken innstilling man har.

Forøvrig vet jeg ikke om du egentlig trengte å opprette en ny bruker. Den gamle fungerte fint.

Svar med sitat