|
Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke
Jeg kan si meg enig med fiolett ang. at enhver kur/diett vil fungere om man har viljestyrken. Det å gå ned i vekt består mest av viljestyrke! Folk kan si det ene å det andre om hva som er bra for å gå ned i vekt, men det er kun du selv som kan bestemme hva som skal puttes inn i munnen.
Men når det er sagt, så er det garantert noen dietter som er MYE lettere å følge enn andre. Og det er her lavkarbo kommer inn! DU kan spise når du er sulten og gå lett ned i vekt UTEN morsjon. Det gjør dietten 70% enklere for de fleste!
Jeg tror ikke lavkarbo er svaret for alle som er overvektige. Jeg personlig elsker fett, og dermed er denne kur perfekt for meg. Atter andre sverger livet sitt til karbohydrater, og det er dermed ikke lett å fortelle dem at de skal kutte ut brødet! Da hadde jeg heller satset på Grete Roede.
Utenom hva folk flest syntes smaker best (fett vs karbo), så merker jeg flere helsegevinster med lavkarbo (god søvn, mindre sult, mindre sukkersug, no more luft i magen :P). Jeg kan ikke huske å ha hørt mine venninner som går på GR nevne NOE om helsegevinster.. (utenom helsegevinster som som er vektrelaterte.)

|