Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-04, 08:16   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

I Atkins programmet er ikke en karbohydrat en karbohydrat, - snarere tvert i mot. Det presiseres hele tiden at det er forskjell. Og at de karbohydrater man spiser hovedsaklig skal bestå av grønnsaker......

Han skiller helt klart på gode/good (lav GI) og dårlige/bad karbohydrater (høy GI) og har faktisk et helt kapittel i boken satt av til glykemisk indeks (iallefall i den utgaven jeg har) På hjemmesiden under "Science behind Atkins", er det også flere sider som handler om GI og betydningen av blodsukker/insulin stigning.

Matvarene på på "tillatt" listen for induksjon ligger alle lavt i GI. Matvarer som er spesifisert IKKE tillatt ligger alle høy i GI. Det er samme prinsippet som Lindberg, de bare forklarer det forskjellig. Hvis man følger Atkins etter boka ser alle Atkinser også på GI (dvs. gode og dårlige karbohydrater) ikke bare de drevne.....der er bare som sagt ikke lagt like stor vekt på det som hos Lindberg !

Er på jobb, så jeg har ikke boka tilgjengelig. Skal sjekke opp sidenr. når jeg kommer hjem !